Het blijft toch spannend: of de vereniging van 68 winkels overgaat tot een Bedrijven Investerings Zone (BIZ) waaraan alle 133 winkels en bedrijven via de WOZ verplicht zijn tot een bijdrage aan het onderhoud en de uitstraling van het winkelgebied onder het mom ‘schoon, heel en veilig’. Dinsdag 1 februari wordt de stemming bekend gemaakt.
De huidige voorzitter van de winkeliersvereniging, Rob Krahmer van de DuOOptiek is ervan overtuigd dat het allemaal goed komt. Hij heeft ook het volle vertrouwen in zijn opvolger Koos Mooiman, ooit geboren boven ‘zijn’ winkel aan de Thomsonlaan.
Inmiddels is er een ontwerp voor een nieuw logo en een nieuwe website tot stand gekomen. Het was duidelijk dat de huidige benaming ‘Winkelcentrum Segbroek’ de meeste mensen weinig zegt: zelfs de bewoners van de omgeving niet. Vandaar de het gebied Fahrenheitstraat-Thomsonlaan nu ‘De Fahrenheit’ gaat heten.
De nieuwe huisstijl zal op verscheidene manieren worden uitgedragen. Niet alleen door het nieuwe logo, dat de straat zal gaan sieren, maar ook door het uitgeven van boodschappentassen met het logo. Samen met de gehele renovatie van de straat, die in de loop van dit jaar gaat plaatsvinden, zullen de Fahrenheitstraat en Thomsonlaan een opgefrist aanzien krijgen.