GROOT AANBOD IN EEN KLEINSCHALIGE HAAGSE SFEER

Winkelen en wonen in de Fahrenheitstraat en Thomsonlaan

Bomenbuurt-nieuws:
<<< BOOMGAARD #2KERST OP HET VALKENBOSPLEIN WAS EEN GROOT SUCCES!EEN INCLUSIEVERE FAHRENHEITSTRAATBOOMGAARD #3 IS UIT!18 APRIL JAARVERGADERINGBOMENBUURT DEN HAAGMENSELINGENNIEUWSBRIEF SBOB OKTOBER <<<
Home Archief Winkelgebied Winkels Contact RSS-feed Fahrenheitstraat.nl
Al onze winkels zijn aangesloten bij de BIZ van de winkeliers in de
Fahrenheitstraat
en Thomsonlaan. Zij maken deze winkelstraat zo aantrekkelijk



Fahrenheitstraat/Thomsonlaan De middenberm van de Thomsonlaan biedt een troosteloze aanblik. Die is nog uit de tijd, dat er nauwelijks auto’s in de straat hoefden te parkeren. Met kunst en vliegwerk zijn er nu parkeermogelijkheden geschapen, maar het ziet er niet uit. Hier is een opknapbeurt geen overbodige luxe.

BIJNA VIER MILJOEN VOOR DRIE GEBIEDEN

Grote beurt voor Haagse winkelcentra

Het Zeeheldenkwartier, Fahrenheitstraat/Thomsonlaan en het Hofkwartier komen bij het programma van de gemeente Den Haag om winkelgebieden in de stad op te vijzelen. Het college van burgemeester en wethouders heeft dat vandaag besloten. De drie gebieden krijgen steun voor het schoon en veilig houden van de winkelstraten, promotie en bevordering van variatie in het winkelaanbod. Voor Fahrenheitstraat en Thomsonlaan komt - afgaand op dit persbericht - ruim een miljoen euro ter beschikking.

Persbericht gemeente
Tuesday 23 juni 2009


Voor de aanpak van de drie nieuwe gebieden, die vier jaar gaat lopen, is ruim 3,7 miljoen euro beschikbaar. Eerder zijn de Weimarstraat en de Dierenselaan op de zelfde manier aangepakt. Het resultaat is dat deze winkelgebieden er veel beter voor staan dan vijf jaar geleden. “Deze voorbeelden tonen aan dat de aanpak werkt”, aldus wethouder Henk Kool (Economie). “Winkelstraten worden er echt schoner, veiliger en aantrekkelijker van.”

Winkelstraat

De gemeente past de gerichte aanpak toe op zeven winkelgebieden. In de gebieden is een winkelstraatmanager actief. Die bevordert de onderlinge organisatie en de promotie en helpt bij het aantrekken van nieuwe winkels, zodat het een breder aanbod ontstaat. Bovendien zet de winkelstraatmanager zich in om het winkelgebied schoner en veiliger te maken. In de Weimarstraat en de Dierenselaan heeft deze aanpak zijn vruchten afgeworpen: het winkelaanbod is afwisselender geworden, met veel creatieve winkels, de leegstand van winkelpanden is teruggedrongen en de winkelgebieden vervullen weer de oorspronkelijke buurtfunctie. Ook voor de werkgelegenheid is de aanpak gunstig effect geweest.
(Noot webmaster: betekent dit dat er voor de Fahrenheitstraat/Thomsonlaan geld vrijkomt voor een winkelstraatmanager?).

Pareltjes

De drie winkelgebieden die nu toegevoegd worden aan het versterkingsprogramma hebben elk hun specifieke karakter. Wethouder Kool: “Het zijn alle drie gebieden met veel marktpotentie. Het Zeeheldenkwartier heeft veel kleine speciaalzaken, zoals buitenlandse delicatessen, bordspellen, design woonwinkels en curiosa. In de Fahrenheitstraat/Thomsonlaan is een heel breed winkelaanbod, wat een belangrijke functie voor de wijk vervult. En het Hofkwartier is met zijn mix aan horeca en bijzondere winkeltjes één van pareltjes van de Haagse binnenstad.”


Terug Terug

Jaaroverzichten

2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000